- Antall: 30
- Varighet: 45 minutter
- Målgruppe: 1.-2. trinn
- Fagområder: Matematikk
Hva skjer i dette læringstilbudet?
På øya Viltopia skjer det mye rart, og det går rykter om at mange skinnende skatter er gjemt. Elevene trekker ulike bildekort og finner dermed ut hvor skattene er plassert. Når skattene er lagt ut på det store kartet, kan programmeringen og jakten begynne.
I dette læringsprogrammet lærer elevene grunnleggende programmering. Elevene jobber i grupper på to og vil få ulike oppdrag som skal løses sammen. Her må gruppene programmere bien stegvis til å gå frem, gå tilbake eller snu seg 90 grader til høyre eller venstre.
Hiv o’Hoi – vi mønstrer et mannskap og setter kursen mot Viltopia i jakt etter skattene!
Elevene lærer mer når de er forberedt
Alle læringsprogram på VilVite har tilgjengelig for- og etterarbeid. Finn utvalgte artikler og aktiviteter knyttet til Bee-bot oppdager Viltopia på VilViteMer.
VilViteMer: For- og etterarbeid til Bee-bot oppdager Viltopia.
Tilknytning til læreplanen
Opplæringens verdigrunnlag: skaperglede, engasjement og utforskertrang
Skolen skal la elevene utfolde skaperglede, engasjement og utforskertrang, og la dem få erfaring med å se muligheter og omsette ideer til handling.
Matematikk: kompetansemål
Lage og følgje reglar og trinnvise instruksjonar i leik og spel.
Mer informasjon
Les om lærers rolle, avtalekoder, og annen relevant informasjon på denne siden.