- Antall: Inntil 30 elever.
- Tidspunkt: Torsdag og fredag
- Målgruppe: 8.-10. trinn
- Fagområder: Matematikk, Naturfag
Hva skjer i dette læringstilbudet?
Læringsprogrammet er utviklet for å gi elever uten programmeringsbakgrunn en introduksjon til emnet. Gjennom praktiske øvelser i felleskap forklarer og demonsterer vi ulike teknikker og programmeringsbegreper (Algoritmer, løkker, dekomposisjon, variabler m.m).
Hvor nøyaktig må du EGENTLIG være om du skal instruere noen i å gå en runde rundt pulten?
Tilknytning til læreplan
Opplæringens verdigrunnlag: Skaperglede, engasjement og utforskertrang
Skolen skal la elevene utfolde skaperglede, engasjement og utforskertrang, og la dem få erfaring med å se muligheter og omsette ideer til handling.
Prinsipper for læring, utvikling og danning: Digitale ferdigheter
Digitale ferdigheiter i matematikk inneber å kunne bruke grafteiknar, rekneark, CAS, dynamisk geometriprogram og programmering til å utforske og løyse matematiske problem.
Matematikk: Kompetansemål
- Utforske korleis algoritmar kan skapast, testast og forbetrast ved hjelp av programmering (8. trinn).
- Utforske matematiske eigenskapar og samanhengar ved å bruke programmering (10. trinn).
Mer informasjon
Les om lærers rolle, avtalekoder, og annen relevant informasjon på denne siden.